NADAWANIE I PRODUKCJA TELEWIZYJNA

colr-orange

Kanał: Polsat

Kategoria: ogólnotematyczny

Dystrybucja sygnału: SD/HD

Początek nadawania: 05.12.1992

Grupa docelowa: wszyscy 16-49 lat

Zawartość programowa: Stacja oferuje bardzo szeroką gamę filmów fabularnych, seriali, tak polskich jak i zagranicznych, a także realizowane na podstawie umów licencyjnych, programy typu talent show. Na antenie istotne miejsce zajmuje również oferta sportowa.

Standard nadawania: naziemna/kabel/satelita

Dostępność: FTA

Zasięg techniczny: 99,9%

colr-orange

Kanał: Polsat 2

Kategoria: ogólnotematyczny

Dystrybucja sygnału: HD

Początek nadawania: 01.03.1997

Grupa docelowa: wszyscy 16-49 lat

Zawartość programowa: Powtórki programów, które miały premierę na innych kanałach Grupy

Standard nadawania: kabel/satelita

Dostępność: non‑FTA

Zasięg techniczny: 63,1%

colr-orange

Kanał: TV4

Kategoria: ogólnotematyczny

Dystrybucja sygnału: SD/HD

Początek nadawania: 01.04.2000

Grupa docelowa: wszyscy 16-49 lat

Zawartość programowa: Oferta programowa stacji to filmy, seriale, inteligentna rozrywka

Standard nadawania: naziemna/kabel/satelita

Dostępność: FTA

Zasięg techniczny: 99,8%

colr-orange

Kanał: Polsat 1

Kategoria: ogólnotematyczny

Dystrybucja sygnału: SD

Początek nadawania: 18.12.2015

Grupa docelowa: Polacy mieszkający za granicą

Zawartość programowa: Najnowsze polskie seriale Polsatu, hitowe produkcje, wyselekcjonowane z biblioteki programowej Polsatu, TV4, Polsat Cafe i Polsat Play

Standard nadawania: satelita

Dostępność: non-FTA

Zasięg techniczny: n/d

colr-orange

Kanał: TV6

Kategoria: rozrywkowy

Dystrybucja sygnału: SD

Początek nadawania: 30.05.2011

Grupa docelowa: wszyscy 16-49 lat

Zawartość programowa: Oferuje seriale fabularne, również animowane, telenowele, reality show, teleturnieje

Standard nadawania: naziemna/kabel/satelita

Dostępność: FTA

Zasięg techniczny: 94,6%

Doskonałe wyniki Polsatu w 2016 roku

Telewizja Polsat jest jedną z dwóch wiodących prywatnych grup telewizyjnych w Polsce pod względem przychodów i udziału w rynku reklamy. W 2016 roku główny kanał Grupy, Polsat, uzyskał 13,23% udziału w widowni w całej dobie, co było najwyższym wynikiem na rynku. Średnioroczny zasięg techniczny stacji wyniósł ponad 99,9%. Kanały tematyczne Grupy Polsat miały 11,6% udziału w widowni.

Telewizja Polsat rok 2016 zakończyła na pozycji lidera oglądalności. W grupie wszystkich badanych z wynikiem 11,45% wyprzedziła TVP1 - 11,10% i TVN – 10,38%. Wśród widzów w grupie komercyjnej Polsat również nie miał sobie równych notując 13,23% udziałów, przy 12,75% TVN-u, oraz 7,39% TVP1. Stacja poprawiła wynik w tej grupie względem roku 2015

Portfolio kanałów Grupy Polsat składa się z 24 stacji (z czego 14 w jakości HD). Wśród nadawanych przez nas kanałów znajdują się kanały rozrywkowe, sportowe, informacyjne, muzyczne, lifestyle, filmowe oraz dla dzieci. Stacje dostępne są w dystrybucji kablowo-satelitarnej, a trzy kanały wchodzące w skład MUX-2, czyli Polsat Sport News (od 2 stycznia 2017 roku Super Polsat), TV4 i TV6, dostępne drogą naziemną. Polsat, główna stacja Grupy także wchodząca w skład MUX, konkuruje z kanałami o zasięgu ogólnopolskim - TVN, TVP1, TVP2 oraz mniejszymi kanałami dostępnymi w naziemnej telewizji cyfrowej.

Ramówka Polsatu: rozrywka, filmy i seriale

Doskonały wynik Polsatu w 2016 roku to efekt atrakcyjnej i konsekwentnej oferty programowej, w tym udanej jesiennej ramówki stacji oferującej doskonałą rozrywkę, filmy i seriale, jeden z czołowych programów informacyjnych Wydarzenia oraz emocjonujące transmisje sportowe. Wpływ na wyniki za 2016 rok miały również koncerty: Disco pod gwiazdami i Roztańczony PGE Narodowy (transmitowane również na kanale Disco Polo Music), jubileusz 15-lecia Kabaretu Neo-Nówka czy Sylwestrowa Moc Przebojów Katowice 2016. Od 10 czerwca do 10 lipca stacja pokazała UEFA Euro 2016 obywające się we Francji. W sumie Polsat transmitował na swojej antenie aż 24 mecze turnieju. Największą widownię zebrały spotkania z udziałem naszej reprezentacji:  Polska – Portugalia 6,9 mln, Polska -Niemcy 5,5 mln i Polska - Ukraina  5,1 mln widzów. 

Spośród pozostałych kanałów Grupy Polsat, najwyższą oglądalność w 2016 roku w grupie komercyjnej zanotowały Czwórka – 3,65% i Polsat 2 - 1,44%. Spośród innych anten najwyższe udziały w historii w ubiegłym roku osiągnęły Szóstka - 1,72%, Polsat Film - 0,79% ( z ciekawą ofertą filmową), kanał Disco Polo Music - 0,27% (letnie koncerty m.in. Disco Hit Festival Kobylnica) i Polsat Play – 0,67% -  (głównie m.in. dzięki kontynuacji kultowego serialu dokumentalnego Chłopaki do wzięcia i dwóm udanym nowościom Drwale i inne opowieści Bieszczadu oraz Łowca pedofilów)

Korzystnie rok 2016 zamknęła również cała Grupa Polsat. Wynik na poziomie 24,9% w grupie komercyjnej dał jej pozycję lidera, zaś wśród wszystkich badanych kanały Grupy uzyskały bardzo wysokie udziały - 22,7%. 

Na atrakcyjność i różnorodność treści programowych składają się:

  1. produkcje polskie - to około 60% emitowanych treści.* Polsat dąży do różnicowania źródeł pozyskiwania programów, co ma na celu zagwarantowanie efektywnego zarządzania kosztami produkcji. Dzięki temu można wybierać z szerokiego wachlarza ofert te, które są zarówno atrakcyjne, jak i efektywne kosztowo, aby zapewnić gwarantującą sukces konstrukcję ramówki.
  2. produkcje zagraniczne. Zagraniczne licencje programowe w dużej części dotyczą zakupu praw do emisji filmów, seriali oraz wydarzeń sportowych. Kluczowymi partnerami Grupy przy kupowaniu filmów i seriali są największe studia filmowe. Znajdują się wśród nich Sony Pictures TV International, 20th Century Fox TV, The Walt Disney Company, Warner Bros International TV Distribution, CBS Studios. Kontrahentem oferującym zagraniczne produkcje jest także Monolith Films.
  3. licencje sportowe. W roku 2016 Grupa Polsat podpisała umowę z UEFA na pakiet eliminacji do Mistrzostw Europy 2020 oraz Mistrzostw Świata 2022. W nabytym pakiecie znajdują się również nowe europejskie rozgrywki piłkarskie – Liga Narodów: eliminacje i turniej finałowy (Final Four) 2019 i 2021. Grupa zakupiła także prawa do turnieju finałowego Mistrzostw Europy do lat 21 w piłce nożnej, który w czerwcu 2017 odbędzie się w Polsce. Od dekady Polsat posiada również nabyte od Profesjonalnej Ligi Piłki Siatkowej prawa do transmisji rozgrywek Plus Ligi oraz Orlen Ligi. W roku 2014 przedłużony został kontrakt na kolejnych pięć sezonów 2015-2020.
*dane dla kanałów: Polsat, Polsat HD, Polsat2, Polsat Play, Polsat Cafe, Polsat Film, Polsat News, Polsat Sport, Polsat Sport Extra, Polsat Sport News, Polsat News 2, TV4, TV6, Polsat Romans, Disco Polo Music, MUZO.TV).

Stacje telewizyjne w Polsce

Główne stacje telewizyjne

Polski rynek telewizyjny pozostaje zdominowany przez cztery największe stacje nadające naziemnie: TVP1, TVP2, TVN i POLSAT, które w 2016 roku uzyskały łącznie 41,1% udziałów w widowni w grupie komercyjnej. W roku 2016 w dalszym ciągu następował wyraźny postęp fragmentaryzacji rynku telewizyjnego. Mniejsze stacje dostępne w multipleksach zyskiwały na znaczeniu, przede wszystkim kosztem wspomnianych czterech największych kanałów dostępnych wcześniej w analogowej telewizji naziemnej.

Grupa TVN

W 2016 roku główny konkurent Polsatu, stacja TVN, miała 12,75% udziału w widowni w całej dobie. Średnioroczny zasięg techniczny stacji wynosił ponad 99,9%. Stacja TVN wystartowała w 1997 roku, należy do Grupy TVN, która w chwili obecnej jest w 100% kontrolowana przez medialny koncern Scripps Network Interactive. Kanały tematyczne Grupy TVN uzyskały w całym 2016 roku 10,2% udziału w widowni w całej dobie.

Grupa TVP

W skład Grupy TVP wchodzi dwanaście stacji, w tym TVP1 i TVP2. Grupa ta jest jednym z głównych graczy na polskim rynku reklamy. W 2016 roku główne stacje Grupy TVP uzyskały 7,4% (TVP1) i 7,2% (TVP2) udziałów w widowni w całej dobie. Zasięg techniczny obu stacji wynosi 99,9% telewizyjnych gospodarstw domowych. Kanały tematyczne TVP zyskały 7,6% udziałów w widowni. TVP jako nadawca publiczny poza opłatami za emisję reklam uzyskuje dodatkowe przychody z abonamentu płaconego przez użytkowników telewizji na podstawie Ustawy z dnia 21 kwietnia 2005 roku o opłatach abonamentowych. Stanowiły one 25,6% całkowitych przychodów Grupy TVP w roku 2016.

Cyfrowa telewizja naziemna (DTT)

Obecnie usługa telewizji cyfrowej oferowana jest w Polsce na czterech multipleksach bezpłatnych oraz jednym płatnym, skierowanym do odbioru telewizji w urządzeniach mobilnych. Szacuje się, że docelowo na polskim rynku może funkcjonować sześć multipleksów.

  • MUX-1 obecnie udostępnia kanały: Telewizja TRWAM (kanał społeczno-religijny), STOPKLATKA TV (kanał filmowy), Fokus TV (kanał edukacyjno-poznawczy) oraz TVP ABC (kanał dla dzieci w wieku 4-12 lat). Zasięg MUX-1 na dzień wyłączenia nadawania analogowej telewizji naziemnej Urząd Komunikacji Elektronicznej („UKE”) szacował na 98,8% populacji Polski.
  • MUX-2 zarezerwowany jest dla nadawców komercyjnych, w tym TV POLSAT. Regularna transmisja POLSATU w ramach cyfrowej telewizji naziemnej rozpoczęła się 30 września 2010 roku. Na dzień wyłączenia nadawania analogowej telewizji naziemnej zasięg MUX-2 szacowano na 98,8%.
  • MUX-3 jest przeznaczony tylko dla nadawcy publicznego. Miał on największy zasięg, na dzień wyłączenia nadawania analogowej telewizji naziemnej szacowany był na poziomie 99,5%, co wynika z faktu, że jego sygnał emitowany jest z większej liczby obiektów niż sygnał pozostałych multipleksów.
  • MUX-4 jest zarezerwowany dla spółki INFO-TV-FM (należącej do Cyfrowego Polsatu), która uruchomiła na nim emisję telewizji na urządzenia mobilne.
  • MUX-8 został uruchomiony 1 sierpnia 2016 roku, lecz nie zostały uruchomione na nim żadne kanały telewizyjne. Ich start odbywa się sukcesywnie od 25 października 2016 roku. Obecnie uruchomione są 4 kanały - Metro, Zoom TV, Nowa TV i WP. W wyniku toczących się prac nad uruchomieniem nadajników w połowie 2017 roku zasięg MUX-8 powinien osiągnąć pułap 95% populacji.

Poza multipleksami ogólnopolskimi istnieje również możliwość nadawania programów poprzez multipleksy lokalne. W chwili obecnej działa pięć takich multipleksów.

Źródła przychodów Grupy Telewizji Polsat

Zaplecze techniczne Grupy Polsat

CYFROWA STREFA TWÓRCÓW